Matbaa Gezileri

Grafik Tasarım öğrencileri yaptıkları tasarımların nasıl basıldığını bilmeleri gerekiyor. Bu nedenle baskı öncesi hazırlık çalışmalarından başlayarak baskı süreci ve basım sonrası mücellit aşamalarını da bilmelerinin yararlı olacağını düşünerek üretim sürecini yerinde görmelerini sağladık.

Bu fotoğraflarda her üç tesisteki yetkililerin öğrencilerime bildiklerini büyük bir şevk ve istekle anlattıklarını göreceksiniz.

Öğrencilerimize kapılarını açan Ekol film ve renk ayrımı atölyesi, Düzey matbaası ve Martı Matbaası yetkililerine teşekkürü bir borç bilirim.

EKOL Renk Ayrımı sahibi Mehmet Sarı ve Renk Ayrımı ustası birlikte öğrencilerimize
film ve tram konusunu anlatıyorlar.

EKOL grafikeri  Erdem bey, ışıklı masada film, tram ve lup konularını gösteriyor.

Mehmet Sarı basılmış bir dergi üzerinden film ve renk ayrımını anlatıyor.

Hürriyet Gazetesi matbaasından emekli olmuş, yaşlı ve tecrübeli baskı ustası ile
ben ve öğrencilerim.

EKOL görevlisi kardeşimiz ışıklı masada tram değerlerini gösteriyor.

İki yaşlı kurt

EKOL’den Fikret Usta, dram scannerda tarama işlemini anlatıyor.

Burası da Topkapı, Fatih Sanayi Sitesindeki DÜZEY Matbaası. Baskı Servis şefi
Abdülkadir Usta bir kitabı aynı anda iki yerden kesen otomatik bıçağı anlatıyor.

Ancak iki elle çalıştırılabilen POLAR marka giyotin bıçağı. Tek elle çalışırsa diğer eli kesebilir
diye çift elle kumanda edilmek üzere tasarlanmış.

Kırım makinesi.

Öğrencilerimiz basılmış, kırılmış, harmanlanmış ve ciltlenmeye hazır kitapları inceliyor.

Kırım ve cilt makinesi.

Heidelberg kumanda masası.

Heidelberg 4 renkli 70×100 kalıp ölçülü ofset baskı makinesi. Her ünite bir renk basıyor.
Aşağıdaki resimde ise basılan kağıtların biriktiği bölüm.

Martı Matbaasında Gestetner baskı ustası İbo Usta A4 mektup kağıdı ve kartvizit
baskı işlemlerini alüminyum ozosol kalıp üzerinden anlatıyor.

Yorum Yapin